mesiga jag..

Har varit hos barnmorskan idag på förmiddan. Visste att idag skulle det tas prover, vilket jag oroat mig för. Så därför blev det värre än vanligt! :( Blev jätte dålig och länge tog det innan det gick över.. Stackars min nya barnmorska, hon blev ju orolig över mig.. Dessutom räckte det inte att ta blodprov från armen sen skulle jag ta i fingret med. Var inte det lättaste när jag var så spänd! Herregud, varför ska jag vara så känslig? Men nu var det iaf sista gången jag behöver ta från armen. Sen blir det "BARA" i fingret.. men det brukar gå lite bättre.. Se har jag bara droppen att frukta sen när det är dax för förlossning! Visst är jag roligt, att föda barn oroar jag mig inte speciellt mycket men att sätta dropp innan.. fyy!

Fick även höra hjärtljuden idag, "Lillskrutten" ville såklart inte vara still där inne i magen :) Så barnmorskan gissar att det är en riktig vilde! ♥ Sen tyckte hon även att hjärtljuden låter väldigt starka för en bejbis i denna vecka. Det blir kanske som jag misstänker, en riktig bjässe! Fick lite info om amning och hon var nyfiken på att höra vad jag tyckte om det men det känns väldigt avlägset ännu tycker jag. Eller är det jag som har svårt att förstå att jag ska bli mamma?! :) 

När jag kom hem slängde jag mig i soffan och såg "Sex and the city 2" Så nu har jag hämtat mig från förmiddagens blodtrauma! ;)
Ska ringa min kära mor och höra om hon inte ska vara hundvakt åt oss till helgen. Vi planerar nämligen att åka till Haparanda och gå på Ikea. Vill bo på spa-hotellet "Cape East" Hur mysigt hade inte det varit...




Kommentarer
Postat av: I väntan på Liten - Gravid i vecka 31

Ja, jättehemskt verkligen! Bebislukt som är det bästa som finns!

2010-11-03 @ 18:55:44
URL: http://madeleiene.blogg.se/
Postat av: Annelie

Vill ju se bild på magen... :)

2010-11-03 @ 19:05:49
URL: http://annelielmattsson.blogg.se/
Postat av: michaela (gravid v30))

Åh vad jag känner igen mig! Jag får svimmningsattacker när barnmorskan plockar fram sina nålar! Har fått kommentarer som "hur ska du kunna föda barn om du inte ens kan hantera ett stick"...well, well för mig är det två helt skilda saker! Sen inbillar jag mig att jag kommer ha fokus på annat där dom sätter nålar på förlossningen;)



Visst är det för deppigt med förldrapenningen...när man väl ska vara ledig och kan hitta på saker, ja då har man inga pengar till att göra nått..humf!

2010-11-04 @ 13:11:11
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Ellinor



Vad kul att du vart intresserad av vårt hotell vi har hundrum också där hunden får en egen fatboy kudde.



Har du någon feedback så tar vi gärna i mot det om du besökt oss.



Trevlig Helg



J-P

VD

Cape East

2010-11-05 @ 23:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback