Inoff. kiruna 16/3-08

Igår var vi i Kiruna på inofficiell utställning. Det gick inte lika bra för oss som det gick för Liz och Kajsa, men det var en mkt trevlig utställningsdag. =)
Klasserna var lite konsigt upplagda som det kan vara på Inoff:are ibland.. Kendra fick nämligen gå i vuxenklassen tillsammans med Nova! Men med lite hjälp av Liz gick det ju bra att ställa bägge samtidigt! =) Tyckte inte riktigt att tjejerna uppförde sig så bra som dom kan. Dom blev lite väl distraherade av all god lukt som finns inne i ett ridhus..  Kendra blev bästa tik och fick tävla mot en 3:årig hane men där tog det stopp..

Nova fick kritiken:
"2 år. Vackert huvud & uttryck. Fin hals. Bra rygglinje. Fint bröst & bröst djup. Välvinklad. Rör sig väl runt om. Välvisad." 
1:a och Hp.

Kendra:
"Vackert tikhuvud. Fin rygg & överlinje. Fin kropp för sin ålder. Fina vinklar. Rör sig väl runt om. välvisad.
1:a och Hp. Bästa tik. 

Domare: Nils Hannu, Kiruna.


image83


Kommentarer
Postat av: natta

spana gärna in min blogg där du kan läsa om allt och inget.
tjusig blogg du har btw !:)
ha det gött

2008-03-17 @ 15:56:02
URL: http://nathallies.blogg.se/
Postat av: Susanna

Grattis Grattis! Men oj vad roligt, vad bra det går för er. Det är fin fina tjejer vi har eller hur?
Har ni några andra utställningar på gång nu? Vi ska ju till Uddevalla den 5 - 6 april, ska bli jätte roligt.
Hoppas ni har det bra.
Stor Grattis Kram från Susanna. Tindra hälsar syster!

2008-03-19 @ 11:15:30
URL: http://www.telmaotindra.dinstudio.se
Postat av: Kerstin

Vill bara grattulera till de bra resultaten på utställningarna .Jag skulle vilja att du sänder mig något kort och
resultar så kan jag få sätta in dem på nyheterna på min hemsida som jag har gjort med Tindra om det går bra för dig förstås Många kramar från Kerstin PS önskar dig lycka till i fortsättningen

2008-03-20 @ 20:32:43
URL: http://www.toffies.se/kennel/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback