Midnattssolsutställningen

Internationell utställning Gällivare 20 Juni-08

Vi hade verkligen otur med vädret igår, precis när det blev cockrarnas tur i ringen började det verkligen ös regna!! Förgäves försökte vi hålla Nova och Kendra torra under paraply men under den korta stunden i ringen och i det blöta gräset såg dom snabbt ut som ny duschade =(  Var svårt att få Kendra att stå still och ställa upp fint. Så det kan jag känna att jag är lite missnöjd med... Men förutom vädret gick det ju riktigt bra! Nova överraskade stort genom att få sin första 1:a i kvalité. ♥ Det kändes härligt eftersom jag har börjat tvivla litegrann. Få se när nästa utställning blir.. Lite tråkigt när man inte har någon inplanerad! Men det brukar ju alltid dyka upp några inoffare under sommaren =) Nu ska jag krama om världens bästa tjejer!  

Kendra:

Junkl - 1:a Kv. 1 Kk.

Kritik: "Good format, nice looking head, still in developing, straight back, good angulation. Front is not wellformed yet, good in action. Ring training could be better. Good coat."




Nova:

Ökl - 1:a Kv. 4Kk.

Kritik: "Good size, good line of teh head, good expression, good topline, little bit stiff in croup, good angulation, good coat, good balanced in action"

Domare: Igor Selimovic, Kroatien




Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hej på er vad trevlig att gå in och titta på er sida jag blir så gladatt se dina fina hundar i så fin miljö och se att du har roligt med dina hundar på utställning och fritid varma kramar till dig och dina hundar Kerstin

2008-07-11 @ 21:33:22
URL: http://www.toffies.se/kennel/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback